Reklamace

Při výrobě čehokoli a to nejen oken, se reklamace vždy vyskytují. Hraje zde svou roli lidský faktor, nikdo z nás není neomylný a ne vždy se dílo podaří na 100 %, obzvlášť při tak velkém objemu výroby, jakou má naše firma.

Pokud se reklamace vyskytne, poté záleží na tom, jak rychle je nedostatek odstraněn a jak se se zákazníkem komunikuje. Většina zákazníků chápe, že k takovým situacím může dojít, důležité je však vzniklý problém vyřešit v co nejkratším termínu k oboustranné spokojenosti. Máme zkušenosti, že i v případě zakázek, kde byla hlášena reklamce, máme odezvy v podobě pozitivních referencí. Zákazník ví, že se na nás může v případě problému obrátit, což je jedna z našich důležitých devíz.

 V nedávné minulosti jsme pro Vás připravili odpovědi na nejčastější dotazy a stížnosti v našem článku "Tipy pro plastová okna: 7x Proč...?"

Nicméně zde přinášíme výčet nejčastějších důvodů reklamací a jejich odstranění:

Nejčastější důvody zamítnutí reklamací:

Reklamace se nejčastěji zamítají z důvodu, kdy zákazník chce reklamovat něco, co nebylo sjednáno dle Smlouvy o dílo.

Nejčastější stížnosti našich klientů se týkají služeb. Zákaznící si totiž v rámci úspor chtějí některé služby/práce provést svépomocí např. demontáž původních oken nebo zednické zapravení. Při samotné realizaci se pak podivují, že jim nejsou namontovány vnitřní parapety. Montáž parapetů je totiž součástí zednického zapravení.

Dalším příkladem, kdy zamítáme reklamace, je poškození fasády kolem oken. Při bourání oken ovšem není možné zajistit nepoškození vnějších špalet, navíc toto je písemně ošetřeno u každé zakázky.

Stejně tak zamítáme reklamace na poškození vnitřního vybavení domácnosti např. poškozená dlažba, uražené rohy, zničená elektronika atd. Při montáži samozřejmě může dojít při neopatrné manipulaci k nějakému poškození. Tento fakt je třeba řešit přímo na místě a zaznamenat ho do předávacího protokolu. Nemůžeme být zodpovědni za pohyb dalších řemeslníků, kteří následují po námi realizované zakázce. Stejně tak nejsme zodpovědní za stavební připravenost a za ochranu zařízení domácnosti. Pokud si klient nezakryje vnitřní vybavení, nemůže poté ani reklamovat škody způsobené zvýšenou prašností, která při výměně oken vzniká.

U novostaveb bývá častým problémem stavební nepřipravenost, konkrétně vchodové dveře bývají zaměřeny k určité plánované výšce podlahy. Pokud ovšem zákazník nedodrží danou výšku, nemůže pak reklamovat dveře, pokud je nelze kvůli výšce podlahy namontovat. Na své náklady si musí objednat nové.

Obdobný příklad je způsob otvírání vchodových dveří. Všechny pohledy námi dodávaných výrobků se zakreslují při pohledu zevnitř! Problém tedy nastává u dveří otevíraných ven, kdy stavaři u ven otevíravých prvků používají pohled zvenku. Jejich pohled je tak "otočený". V zakázce je však jednoznačně řečeno, že pohledy jsou zevnitř, tudíž zákazník nemůže reklamovat způsob otvírání.

Doufáme, že výše uvedené příklady reklamací a stížností Vám pomohou při plánování nákupu nových oken či dveří. Jednoznačně doporučujeme kontaktovat profesionály na našich pobočkách, kteří Vám s výběrem rádi poradí. Stejně tam doporučujeme v případě reklamace kontaktovat přímo pobočku, která realizaci prováděla, vedoucí pobočky ochotně odpoví na dotazy v případně akceptované i zamítnuté reklamace.

 

Chcete více informací nebo si nechat nezávazně spočítat cenu?

Volejte zdarma (PO-PÁ 7:00-15:00) na 800 100 039, navštivte jednu z našich 36 poboček v ČR nebo si nechejte cenu spočítat:

NEZÁVAZNÁ CENOVÁ KALKULACE